Strona Główna Filmy DC Comics Shazam! – historia produkcji

Shazam! – historia produkcji

W ostatnich dniach na sklepowe półki trafiły płyty DVD i Blu-ray z filmem Shazam! Warto więc przypomnieć sobie historię powstania tej produkcji.

„SHAZAM!” to siódmy film wchodzący do wspólnej instalacji świata DC Extended Universe (Rozszerzone Uniwersum DC). Chociaż sama fabuła nie przeplata się z innymi filmami DC, to wiemy, że Superman i Batman gdzieś tam istnieją.

Shazam! odbiega również swoim stylem od innych filmów Uniwersum DC. Od samego początku wiemy, że oglądamy komedię. W filmie jest mnóstwo humoru, gagów, nawiązań do innych filmów. Jednak nie przeszkadza to w opowiedzeniu ciekawej, głębszej historii narodzin superbohatera.

Główny bohater to nastolatek Billy Batson, który za sprawą jednego słowa „Shazam” może przemienić się w dorosłego superbohatera. Chociaż jego ciało przybiera dorosłą formę, to w środku nadal jest dzieckiem. Zadajmy sobie pytanie, co sami będąc nastolatkami zrobilibyśmy, gdybyśmy dostali super moce. Najpierw zapewne sprawdzilibyśmy, co tak naprawdę potrafimy. To samo robi Billy.

Beztroska kończy się jednak dość szybko, gdy dowiaduje się, że jego zdolności pragnie obłąkany doktor Thaddeus Sivana. Nie cofnie się on przed niczym żeby posiąść moc i zemścić się na wszystkich, którzy od dzieciństwa mu dokuczali.

Reżyser David F. Sandberg i scenarzysty Henry Gayden stworzyli bardzo spójny i przyjemny film. W rolach głównych w filmie wystąpili między innymi Zachary Levi, Asher Angel, Mark Strong, Jack Dylan Grazer, Adam Brody, Djimon Hounsou i Fatithe Herman. Mnie osobiście najbardziej urzekł Zachary Levi, którego znałem z komediowego serialu Chuck sprzed kilku lat.

Shazam! to drugi, po „Aquamanie” film producenta Petera Safrana. Oto, co sam powiedział o pomyśle na ten film:

W przypadku „SHAZAMA!” chcieliśmy połączyć wysokobudżetowy film akcji z wszystkimi najlepszymi elementami komediowymi postaci. W „SHAZAMIE!” zawsze najbardziej podobał mi się element spełniania życzeń, założenie, że każdy może zostać superbohaterem. Twój ojciec nie musi być miliarderem, a ty nie musisz pochodzić z Kryptonu. Właśnie to, w połączeniu z opowieścią o rodzinie, która zawsze stanowiła nieodłączny element wątku Billy’ego Batsona/Shazama, sprawiło, że zdecydowałem się wziąć udział w projekcie” 

Pomimo tego, że historia filmu rozgrywa się głównie w Filadelfii w stanie Pensylwania, to zdjęcia do filmu nagrywano w Toronto, w Kanadzie. Prace na planie rozpoczęły się pod koniec stycznia 2018 roku i trwały do połowy maja. Na ekrany kin, również polskich, superprodukcja „SHAZAM!” weszła na początku kwietnia 2019 roku.

Film z miejsca spotkał się z dużym zainteresowaniem widzów oraz z pozytywnymi recenzjami – zarówno od widzów, jak i od krytyków filmowych. W pierwszy weekend wyświetlania produkcji w USA box office kształtował się na poziomie ponad 53 milionów dolarów.

Ciekawym wyzwaniem przed jakim stanęli twórcy było zaprojektowanie oraz wykonanie kostiumu tytułowego bohatera.

Jeszcze przed premierą dochodziły nas pogłoski o horrendalnych kosztach tego kostiumu. To zadanie powierzono projektantce Leah Butler, która tak mówi o tym niebanalnym zadaniu:

Praca nad kostiumem superbohatera rozpoczyna się od zebrania informacji i opracowania projektu. Przejrzano wszystkie wydania komiksów o Shazamie od lat 40. XX wieku. Wówczas ilustratorzy rozpoczęli pracę nad ich wersją filmową. Po obsadzeniu aktora w danej roli dopracowuje się szczegóły, aby powiązać ilustracje z cechami charakteryzującymi konkretną osobę. Wtedy wykonujemy skany całego ciała poszczególnych aktorów, co stanowi początek procesu opracowywania projektów kostiumów w oparciu o ich budowę fizyczną. Każdy mięsień jest wprowadzany do programu komputerowego, abyśmy mogli przekształcić uzyskane informacje do postaci cyfrowej.”

Odtwórca głównej roli, Zachary Levi, również mocno zaangażował się w przygotowania do roli Shazama. Aktor, który przed rozpoczęciem przygotowań ważył około 90 kg, zwiększył swoją masę mięśniową o ponad 9 kg. Poza intensywnymi treningami, przez pięć dni w tygodniu zjadał po 3000-4000 kalorii dziennie. 

Z ciekawszych elementów kampanii reklamowej można wspomnieć o specjalnych banerach, które posiadały wtyczki poprzez które można było doładować sobie telefon. Nawiązywało to oczywiście do jednej ze scen filmu, gdzie Shazam doładowywał przypadkowym ludziom ich smartfony.

Poza filmem, na DVD i Blu-ray znajdziemy sporo materiałów dodatkowych. Co konkretnie tam się pojawiło, możecie sprawdzić TUTAJ.

źródło: Galapagos

Dodaj komentarz

  Subscribe  
Powiadom o